Sommaren 2011 i Sverige






Påväg att landa i Sverige.... 


Efter en smidig flygning till Sverige (blev uppgraderad en klass och satt som en drottning hela vägen hem, fick till och med in lite sömn, ibland har man tur)


Jag fick ett fint välkomnade med skylt och allt av världens bästa lillasyster !!!!

Linus som landade två veckor efter mig fick även han ett fint välkomnade, men av världens bästa lillebror
(som nyss tagit körkort :)!!
 Micke stod med finkostym och skylt…







Stockholm

En stor del av mitt Sverigebesök spenderade jag uppe i Stockholm…

Shopping, vänner, familj och massa annat lockade!


    

 
 






Förutom Stockholm han jag med lite små utflykter också...



Lunch på Marys cafe med mamma, pappa, storasyster och farmor!


 


Till Sundbyholms slott (där Linus och jag hade vår studentbal) och en kaffe vid hamnen.





Laddade på med massor av hundmys.... Underbara, söta, tuffa Sumo!!!!

 





Eskilstuna hemma hos mamma och pappa....

I Eskilstuna passade vi också på att fixa: Vaccinationer, banken, pass, klippning…

Vissa saker är mycket lättare att göra när man är på plats i Sverige.









Som Shanghaibo njuter man av Sveriges vackra natur tusen gånger mer än innan...


 



Båttur till Mariehamn, Åland, med familjen!










Badat! 

De sista två veckorna i Sverige bjöd på fin svensk sommar, med sol varje dag.

I solstolen passade jag på att bläddra igenom en bunt med ett halvårs prenumeration av svenskdamtidning! Man måste ju hålla sig uppdaterad…

Kalkbrott strax utanför Eskilstuna.


  
Ett, två tre.. hoppa......





Vi tog en badutflykt till Hallstahammar där både jag och Linus semestrat som barn. Allt kändes så mycket mindre nu… !


 



Vi var i Stockholm under Pride festivalen.
Av en slump fick vi se Alcazar som ställde sig på scenen tillsammans för sista gången.




Sverigebesöket avslutades med en femkamp med släkten på Gröna Lund!  


 


Vinnaren är ???.........


Eddie.... GRATTIS! Linus kom tvåa ....





Jag kan inte sammanfatta Sverigeveckorna på något annat sätt än att det har varit så mysigt. Efter ett halvår i Kina ser och upplever man vissa saker så mycket mer. Naturen, luften… underbart. Vi har under dessa veckor suttit ute och njutit varje kväll. Grillat, pratat.. ! Vi har försökt hinna runt och träffa så många vi kan!

Sverige innebar en hel del shopping…  en extra resväska fick det bli på vägenhem, full med skor, kläder, smink, tidningar… ja och en massa annat.

Jag har också passat på att köra lite bil, tre års uppehåll av bilkörning är nog inte så bra.

Kul var det att träffa vänner, familj och släkt. Även om tiden inte räckte så långt som man trodde innan vi åkte, så är jag glad att jag han så pass mycket iallafall. Tanken var även ett besök till Småland men det hans helt enkelt inte med. Nästa gång…




Kram



Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att ni är hemma igen!

Tack för en härlig sommar!

Kram

2011-08-22 @ 07:07:41
Postat av: Martina

Tack själv... Kram kram

2011-08-22 @ 08:21:05
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det var så mysigt att få träffa er igen!

Kram

2011-08-23 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0