Mina saker och ett LITET problem




Onsdagen den 22 december kom flyttgubbarna till Dansbanevägen och började packa. De kom fyra stycken, strax efter 8:00 var de igång. Snabbt gick det, ca kl. 12 var de färdiga och vi vinka hej då till vår container som fick åka själv till Kina.




Packning pågår...








Hej då...



Vi ses i kina..



Torsdags kväll fick jag det slutgiltiga beskedet att klockan halv nio fredag kommer de med våra saker. Kl. 8 stod de utanför, och kartong efter kartong kom in i lägenheten. På tre timmar var de färdiga med montering och upp packning.

Det mesta ser ut att ha klart sig bra. Detta hade gått sönder ( vad vi vet):


-En av våra tre new york tavlor, glaset hade spruckit och motivet var repigt.

-Något glas

-En kruka

-En ljuslykta

-Min garderob hade sina skönhetsfel


Positivt var att sakerna kändes okey, inte fuktiga eller illaluktande. Överlag är vi mycket nöjda med företaget som gjort flytten och packningen, ICMkungsholms.



 







Efter uppackning blev det syjunta hemma hos Erika, med armbandstillverkning. Efter ett par trevliga timmar där tog jag mig till IKEA för att ta itu med vårt LILLA problem med garderobsdörren.




Detta har hänt:

Vi har köpa IKEA Pax garderob, malm sängstomme, malmsängbord, malm byrå, i svart. På garderoben har vi valt hemntes pax dörrar. När de var här och monterade allt visade det sig att en dörr var sönder. Okey.. vi skulle få en ny och de skulle komma med den och montera den. Dagen efter ringer de och säger:

- Dörren är slut.

- Okey, När får ni in nya?

- Aldrig, den är helt slut

- Okey..

- Ni får åka till IKEA och välja en ny sorts dörr och byta alla dörrarna.

- Ja ha ja...:)

Så igår åkte jag till IKEA och kollade på dörrar, självklart fanns det inte någon jag ville ha= problem

Jag möte upp Linus och vi gick och prata med personalen. Vi skulle få en ny garderob kom de fram till. Ja men nu är det ju så att jag tänker INTE ha en garderob i en annan färg än de andra möblerna. Allt har vi ju köpt för att det skulle matcha så klart. Efter lite krångel så…



Det hela slutade med att i morgon kommer de och tar tillbaka hela vårat sov rum, alla möbler.  Och vi får börja om från början.  Till IKEA välja möbler.. hemkörning.. montering…  Hej och hå…


 

Ikväll väntar middag med trevligt sällskap och underhållning som jag verkligen ser fram emot!! Jippi!!



Kram

 

 

  

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Tur att det gick att lösa iaf.

kram

2011-02-19 @ 10:02:52
Postat av: Hanna

Men hjälp! Fick ni byta ut alltihopa?! Jag är ändå imponerad av att de gick med på det. Bra med Ikea ;) Hoppas ni hittar något fint nu då. Det bör kommit in lite nyheter i början av februari ju...

Ha en fin lördag!

2011-02-19 @ 11:19:30
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hå hå ja ja......trist att det blev så tokigt med sovrumsmöblemanget!

Måste dock vara jättehärligt att alla era saker nu är på plats! Skönt att det inte var några större skador och att sakerna kändes fräscha.

Lycka till med möblering och uppackning!

TREVLIG HELG!

Kram

2011-02-19 @ 11:56:10
Postat av: Sandy

Stort steg att flytta utomlands. Varför just till Kina? =)

2011-09-13 @ 21:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0