Yuträdgården








Yuträdgården (Yuyuan)

Entre: 30kr (lågsäsong)

Huvud ingången ligger på den norra sidan av tehusets dam mitt i yuyanbasaren









Yuträdgården räknas som en av södra kinas bäst bevarade privata klassiska trädgårdar. Trädgården anlades av Pan Yunduan mellan 1559-1577. Labyrinter, broar, stenpartier, guldfiskdammar, paviljonger, allt omgivet av en mur med drakar.









Trädgården är helt klart värt ett besök om man har chansen. Extra intressant är det om man läser på lite innan eller har någon med sig som kan berätta detaljer om platsen.





Ja tror vi hade tur att det inte var så mycket folk, så vi kunde i lugn och ro gå omkring och titta på den vackra trädgården.







Kram


Kommentarer
Postat av: nelly larsson

hej!

jag undrar om jag kan få ta den bilden näst längst ner på bron till ett bildprojekt som jag och en kompis gör om kina? skulle bli jätte glad om vi fick det! svara gärna på hotmail så fort du kan.

MVH/nelly och karolin

2012-02-06 @ 15:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0