Glasögon




I helgen tog jag med Linus till glasögonmarkanden.

 (International Glasses Market, No. 1668 Zhongxing rd. of Shanghai)



Totalt blev det fem par glasögon:

Två par vanliga glasögon till Linus

Två par solglasögon till Linus

Ett par vanliga till mig

 

Vi hade med oss våra glasögonrecept från Sverige men har man inte det fixar de undersökning på plats. För fem par glasögon med rätt styrka betalade vi ungefär 1500kr. Så om du måste köpa glasögon kom hit! Nya glasögon är nog en av de mest prisvärda sakerna här i Shanghai, så billigt och ett stort utbud av bågar finns. Extra kul är det också när det är så billigt att man kan unna sig bågar man inte skulle våga köpa hemma, för att de måste passa till allt och alla tillfällen. Här kan du köpa flera olika bågar och behöver därför inte fega i ditt val…

Tre par av glasögonen vi köpte fixade de på 30-60 min, Linus två par solglasögon hämtar vi nästa helg…

 





Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! RIktigt kul att läsa din blogg. Jag flyttar till Shanghai om två veckor (exakt) för att tillbringa hösten där och plugga.



Det här med glasögonmarknad lät spännande. Vet du om det funkar även med lite udda synfel, typ olika styrkor på olika ögon? Eller är de färdigslipade och man bara plockar med sig den sorten man ska ha?



Kram //Emma

2011-08-01 @ 22:44:38
URL: http://lifebyemma.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0