Det är lika jobbigt och främmande varje gång….







En kvinna kommer gående med en plastpåse…

Häller ut fyra stycken kattungar på marken…

Hon har två små barn med sig…. De sliter, rycker och kastar de små kattungarna…

Tillslut sparkar barnen en kattunge….  

 


Chockad och arg stampar jag med foten för att få uppmärksamhet och skriker sluta….


Mamman står alltså bredvid och säger ingenting, jag tror de skulle släppa ut kattungarna i parken för att lämna dem där. Här i Shanghai är det många katter som bor i parkerna. Dock brukar man se människorna runtomkring katterna behandla dem väl, samt ge dem mat.





(Korten tog jag innan de började slita, dra och kasta katterna,
när jag till en början bara tyckte det var spännande och sött med så pass små kattungar.)



Resultatet av mitt stamp blev i alla fall att en parkvakt kom och de fick flytta upp katterna i ”skogen”.  Förhoppningsvis var det ingen som sparkade på dem igen…



Kram
undertecknad en djurvän :(  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0