Fredag



 




Idag var det mahjong turnering med lunch på Nolita, italian Restaurant  (422 DaguLu).



Vi började med en god lunch, jag tog lax som man verkligen inte äter lika ofta här som hemma (en bit i affären, 70kr). Lite vin på det och vi satte igår. Jag passade på att ta en extra lektion av en ”Mahjonglärare” för att ta igen det jag missa när min Mahjong grupp började några veckor innan mig.  

På promenaden hem kände jag mig lite extra modig med lite vin i kroppen så jag bestämde mig för att gå och klippa mig. Det här med klippning har varit ett litet orosmoment här. Jag har behövt klippa mig sedan vi kom hit, men självklart känns det läskigt att någon ska sätta saxen i mitt hår utan att vi kanske förstår varandra. Ett fel klipp och det kan vara en katastrof. Nu hoppade jag in på Times Square Shopping mall (99, Huaihai Middle Road) på den kända kedjan TONI&GUY. Kändes som att i ett av de lite finare shopping varuhusen finns chansen till en okey frisör. Lite mer får man betala men det är ju billigare än i Sverige.

Resultatet? Ja det är svårt att säga, hon tog inte så mycket men de slitna topparna är borta. Klippningen gick fort, men föningen.. oj oj oj vad det tog tid, hon höll nog på en timme med mitt hår för att få det tort och rakt.



- You have a lot of hair…

- I know !!


 

Nu ska jag faktiskt ta det lugnt och ladda inför imorgon, till råga på allt går ryktet om 20 grader i morgon…

 


Kram





Kommentarer
Postat av: Malin

Känner igen den där kommentaren och då har jag tunnare än både dig och Madde:)

2011-03-11 @ 16:59:13
Postat av: linda

...fast en kort kinesisk frisyr kanske skulle passa dig?

2011-03-15 @ 21:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0