Leverans från Sverige…




 
 

Vad kom Linus hem med?

Måste verka konstigt för vissa i Sverige men här får saker en helt ny mening.



Min hudprodukt hylla är påfylld..





Hemma apoteket påfyllt.. värktabletter, vätskeersättning, näsdroppar, halstabletter osv.







Tandborste, fluor tabletter.. Ja det här med tandhygien (för kineserna) skiljer sig lite mot hemma kan jag säga!

 Jag har letat men utan lycka efter en mjuk, liten tandborste som min tandläkare vill att jag ska ha. Men det finns inte, jag har till och med köpt en barntandborste med barnmotiv för att få en liten, men tror ni den var mjuk , NOPP!!



Disktrasor… låter konstigt men det finns inte sådana som vi har här..  kanske måste tilläggas att jag även hemma var tvungen att ha rätt sort, annars går det inte..  Det här med Ayi har vi liksom inte hunnit med.. står högt upp på: Att fixa listan nu!!







Tidningar fanns med på önskelistan, tyvärr fanns inte alla jag ville ha men lite skvaller och i alla fall en bröllopstidning har jag nu nya i Shanghai. Roligt var att när jag bläddrade igenom bröllopstidningen så fann jag en gammal klasskamrat från universitetet där.. Grattis Carolina till ert giftermål!



Hem kom också: Några sminkprodukter, Marabou premium Lemon&Ginger Dark Chocolate. Plus Lins lista så klart..
Det var som julafton i lördagskväll!!!


Fick Sverige leverans från en kompis tidigare i veckan också, ID –mineral. Finns tyvärr inte i Shanghai..


Ja vissa saker är svåra att få tag på här, mycket byter man ju bara ut till något annat och det är verkligen inga problem. Men vissa saker känns såå lyxiga att inte behöva byta ut. En sverige leverans då och då... JA TACK...



Kram




Kommentarer
Postat av: Malin

Ni får skicka en lista tills jag kommer:)

2011-03-22 @ 22:59:50
Postat av: hanna

haha, det sag ut att vara en dyr levenrans! (tanker pa matisuppdateringen) ar det sa att ni ocksa planerar brollop? Brollpsmarknader o brollopstidningar! Jag forsokte fa tag pa Brides (engelsk magatidning) men hittade inte nar jag var i sverige forra veckan.

I ovrigt ser leveransen ut soom var brukar gora, sarskilt biten med varktabletter o disktrasor, jag har ett helt lager av wettex nu;) kram!

2011-03-25 @ 01:18:18
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Postat av: Jessica E

Jasså,

Det är inte bara jag som vädrar Martina/Linus-bröllop??!! Frågan är väl då, i Shanghai eller kommer de hem till Sverige i midsommar eller något och det blir här hemma...?

Kram på dig, Martina, vi saknar dig!!

(P.S. Årsmöte igår. Karin berättade, att Joel o Olle hade legat i sängen och tittat i kartboken o pekat på Kina o sagt "Nu kan vi titta här, så behöver vi inte sakna Martina längre." Sött va´?! Elin saknar dig oxå!! Kramis Jessica

2011-03-30 @ 09:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0