En ganska vanlig Kinadag (även om den ena aldrig är den andra lik…)



Möter upp en ”Mahjongkompis” för att promenera hem till en annan och spela veckans mahjongomgång. Vi lunchar.. idag på en kina restaurang, samma som i fredags.



Kolla vilket underbart gäng utanför porten påväg till lunchen…. Mops, franskbulldog, Golden retriever !!! Fina fina, vill också ha :)


Jag börjar promenaden hem, slinker in i lite affärer. Idag blev det ett besök på Marks & Spencer och H&M. Kollade in mediamarket för en eventuell dammsugare (en till).





Åt inte lunch här :)



Slank in i videobutiken köpte säsong 3 av LOST, soundtrackmusiken till Sex and the city och Josh Groban.

Tittar lite på drakflygning påväg genom Fuxingparken…


Hem till lägenheten lämna av alla inköp,  på med gympaskorna igen för att återigen leta upp en bank. Trodde jag hittat en bank som skulle fungera men nej denna bank fungerade inte heller (har provat på en annan innan också). Denna gick inte heller att sätta in pengar på. Fortsätter leta… hittar en ny bank och se där nu gick det (Får vi hoppas, jag har ju egentligen ingen aning om det gick eller inte. Alla papper var på kinesiska och ja… vi får väl se om det blev rätt. Fungerade det kommer det två stolar hem till oss om några veckor.)




Vidare mot affären (tänkte testa en jag bara varit i en gång tidigare) för att handla typ maskindiskmedel.. fanns inte. Ja nu är klockan halv sju och jag kom nyss hem.. Gått nästan 1,5mil (stegräknare) !!

 

 





Som sagt en vanlig torsdag i Kina!

Kram    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0