Tai tai



Thats Shanghai- Bra gratistidning i Shanghai med massor av läsning och tips!


Idag läste jag en artikel om tai tai (”hemmafru” på kinesiska). Men rubriken…



 “What do women who don’t do anything all day, do all day?!

 

Jag är otroligt medveten om att jag har den lyxen att få bestämma helt själv hur mina dagar ser ut. Precis som hemma finns det måsten som inte alltid är så roliga, men som måste göras. Att tilläggas är också att allt tar LÅNG tid i kina samt att ibland kan de enklaste sakerna vara oerhört komplicerade och ta OTROLIGT mycket energi.


Så vad gör jag hela dagarna (veckodagarn)? Ja det kan man kanske undra! Jag har förmånen att jag bokar upp mina dagar med till stor del roliga saker. Det är träning på gymmet, simning i poolen, möten, bootcamp, mahjong, TCM- kurs, luncher, shopping, massage, manikyr, utflykter, vänner, pedikyr, jobb på svenska skolan, fika, marknader, promenader för att upptäcka eller leta efter något man behöver, olika aktiviteter med svenska klubben…. Det bästa av allt är att de flesta av dessa saker gör jag tillsammans med vänner…

Shanghai erbjuder nya saker varje dag… till exempel skulle man kunna, om man vill, gå på olika restauranger varje dag.  Även om jag nu har bra koll på stan så finns det såååå mycket kvar att göra.

Ingen dag är den andra lik...

Min dag idag:







Lugn morgon, ner på gymmet, hem och duscha, till Green massage för 90 min traditionell kinesisk massage, till affären för att handla lite frukost och hem igen. Kanske är det bästa av allt att när jag kommer hem är det diskat, städat och nya rena lakan i sängen. Under tiden jag varit iväg har vår fantastiska Ayi fixat all tråkig städning…. LYXIGT!!!

Tack min älskling för att jag får leva som Tai Tai :) 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0