Nu är det sommarlov



”Den blomstertid nu kommer
med lust och fägring stor.
Du nalkas, ljuva sommar,
då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma
till allt som varit dött,
sig solens strålar närma,
och allt blir återfött.”



I tisdags var det den sista avslutningen med svenska skolan, det är nu sommarlov till september.. .

Vi firade med sång för föräldrarna : Idas sommarvisa, Du gamla du fria, Galen i glass, Den blomstertid nu kommer…
Sedan var det picknick i gräset.. lekar och tipspromenad!





Barnen fick tårta






Kaffe på picknickfilten


Extra lycklig blev jag av den underbara sommarpresent jag fick av mina gulliga 1:or. En fin LOVA RUFFLED SCARF. Jag har länge gått och funderat på att jag gärna vill köpa en av deras populära scarfar. Nu har jag en egen fin lila… TACK!!!


Kolla in deras hemsida:

http://www.lovaweddings.com/

 





Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0