Lars Wallin- Couture designer

 

 

Jag minns faktiskt när jag hade min första Lars Wallin upplevelse. Det var på 90-talet när jag satt hemma i Skogstorp hos mamma och pappa och kollade på fröken Sverige. 1997 vann Victoria Lagerström och i miss universum bar hon sedan Lars Wallins design. I miss universum vann han pris för bästa design av aftonklänning. Jag kommer ihåg att VHS bandet gick varmt och jag kollade om och om igen på programen för att se klänningarna. Såklart var det hans känsla för det glamorösa och exklusiva som tilltalade. 

 

 

Förra sommaren var jag på utställningen på Waldemarsudde i Stockholm och kollade in 150 av hans underbara kreationer tillsammans med min vän Jennifer! Lovely!

 

När mamma och pappa sedan gav mig denna fantastiska bok i present var lyckan gjord! Bättre coffeetablebook får man ju leta efter… TACK TACK mamma och pappa!

 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0