Inte okey...

 






Här om dagen när jag tog tunnelbanan för att möta upp en vän blev jag väldigt illa till mots. Det var en av de gånger när tunnelbanan var så full att jag bokstavligen stod pressad mod dörrarna när de stängdes, alltså oerhört mycket folk, man får trycka sig in. Inte en extra centimeter finns det kvar att röra sig på. Efter någon station ser jag killen till vänster om mig pilla med en plastpåse han har i handen. Tänker inte så mycket på det till en början men han fortsätter att picka.. då ser jag att han har två kanarie fåglar i påsen. Det han gör är att picka för att kolla om de fortfarande lever antagligen.

I en liten brödplastpåse, ihop knuten i trängseln på tunnelbanan, ihop klämda..

De rörde sig lite lite eller var det sista döds rycket..


Ahhh blev så illa till mots, man blir så chockad att man inte agerar. Stackars fåglar. Detta är inte okey. Djurplågeri kallas det för. Vi har inte riktigt samma syn på djur, det är ett som är säkert.

 



kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0