Solen sken och det passade perfekt för mina planer för dagen!




Matis
 - multiaktiva produkter som kombinerar det bästa från naturen och vetenskapen




Om man tänker på sin hy är väl inte en flytt till Shanghai det bästa man kan göra. Luften och klimatet här är inte hudens bästa vän. Innan vi åkte köpte jag på mig bra hudvårdsprodukter, masker, peeling, crèmer, ansiktsvatten ja det mesta så jag skulle få en bra start. Självklart förstod jag att när dessa väl är slut är det bara till att leta upp nya favoriter. Men så har jag varit så nöjd, inte på det sättet att jag haft perfekt hud sedan vi kom utan mer hur de känns. För ett par dagar sedan gick vi förbi en salong och passade på att ta deras broschyr utanför, på kvällen upptäckte sedan min vän att  det står ju MATIS (märket jag använder) på deras broschyr. Ett telefonsamtal till mig och jag har sedan dess känt mig helt hoppfull över att kanske kan man köpa deras produkter där, ja och i Shanghai.


Så idag skulle det bli lång promenad dit för att kolla samt kolla ett ställe till där det möjligtvis kunde finnas efter mina eftersökningar på nätet. Jag hittade dit och mycket riktigt hade de MATIS men inte just de produkterna jag ville ha. De hade inte så många produkter framme men de hade i en produktlista i en pärm. Självklart försökte jag fråga om de kommer få in eller kan beställa men ja, jag kan ingen kinesiska och de kan ingen engelska. Jag får göra ett försök till någon annan gång.


Det andra stället det kanske finns på hittade jag inte ens. Nu finns hoppet kvar till ett ställe till, nämligen något som till och med hette MATIS SPA. Det låg lite längre bort så det får bli en annan dag!



JAG HÅLLER TUMMARNA!


OM MATIS: Matis är en komplett, växtbaserad hudvårdsserie som enbart använder det bästa från naturen: växtextrakt, växtoljor, aromaterapi, alger och vitaminer. Samtliga produkter baseras på växtteknologi, där Matislaboratoriet utanför Paris är världsledande.

Matis har vunnit flera prestigefulla priser, bland annat kosmetikbranschens internationella "Oscar" nio gånger för bästa hudvårdsserie, Spa/kroppsserie, herrserie, behandlingskoncept och design. (http://www.dermarome.se/cat/147.aspx)





 Nu är jag helt slut, träningspass i poolen sedan fyra timmars promenad… Det blir soffan ikväll!


Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0