Drink party..



Igår började vi dagen med ett skönt simpass. Badbyxor till Linus fixade vi i veckan. Sedan var det inhandling till kvällens drinkkväll som stod på schemat. Vi testade att åka till en ny Carrefour (stor mataffär, typ coop) som jag såg i onsdags när jag gick av metron på väg till pärlmarknaden.  Denna Carrefour var mycket större och trevligare. Hysteriskt, ja det får man räkna med så fort man går in i en mataffär här. Detta med mataffärer är en djungel, priserna kan skilja sig otroligt mycket från butik till butik. Men också rent klass mässigt är skillnaderna stora. Det komiska är faktiskt att en av de ”värsta” affärerna vi varit i är faktiskt den som vi var inne i de första dagarna (Ni vet den med fisken som hoppa ur på Linus).   

Handla mat är ett projekt som tar mycket tid här i Shanghai, du kan aldrig räkna med att du hittar det du vill ha…  affärerna ligger utspridda och en halv dag försvinner snabbt för bra en liten handling.


Mamma & Malin jag måste ju visa vad jag hitta i mataffären… det ska även finnas ett bagle bageri som måste prövas…



_________________________________________________________________________



Kvällen = drinkkväll…  inte så svårt att gissa vad jag tog med för drink va? Pina colada!





Min drink fick inte några stil poäng, men god var den!



Andra drinkar vi mumsade på under kvällen var bland annat , Jordgubbs Mojito , vanlig mojito.




Mynta.. och så lite mynta.. lime, sprite, öhh.. sprit.. har alla fått med sprit i ?
 För många kockar eller vad är det man brukar säga!









Resultatet efter en trevlig kväll…

Idag= Hemmadag med undantag för en liten promenad och ev. ett simpass. Vi kom inte i säng för än efter 3 i morse, sedan kom internet killen och plinga på vid kl.9 i morse. 

Så nu mina damer och herrar har vi internet hemma! Så nu blir det lite mer ordning och reda.
Det är nästan värt att firas!!

 

Kram


Kommentarer
Postat av: Malin

låter kul, blir lite avis. Drink kväll och bagels.... Det får bli en repris på det när jag kommer i sommar!

2011-02-13 @ 10:22:32
Postat av: Lotta

Mums, så gott!



Kram <3

2011-02-13 @ 11:17:41
Postat av: Cicci Storm

Hej Martina,

Du verkar trivas som fisken i vattnet eller som kinesen i Shanghai :) Jättekul att få läsa om hur du har det och dina små dagsäventyr. Kommer att följa dig genom din blogg. Ha det toppen! Bamsekram

2011-02-13 @ 12:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0