Full fart framåt




Gårdagen flöt på i ett skönt tempo… upp och iväg för veckans mahjong. Igår var vi fem stycken som gav oss på spelets alla regler. Ju mer man lär sig ju roligare är det.



 


Vi börjar med lite fika och skitsnack..




Så nu kör vi igång... slå tärningarna







Fick testa lite kinesiskt godis, vi har faktiskt inte vågat oss på det än. denna karamell smakade Werther's Original med cocos.. gott? Ja.



Lunch på ett Kinahak (Nanxiang Steamed Bun Restaurant in Shanghai)på Nanjing road, grönsaker, dumplings, kyckling, biff… gott och prisvärt. Ungefär 50 kr var.

Sedan väntade dagens kanske mest spännande besök. Nu var det äntligen dags för klädmarkanden. Denna marknad har varit stängd i nästan tre veckor på grund av det kinesiska nyåret, så nu var vi tre stycken som var riktigt sugna på shopping. Här kan du få dina kläder uppsydda efter egen design och mått. Ett par timmar traskade vi runt, denna gång blev det inga kläder uppsydda men en klänning, morgonrock och skinnhandskar kom jag hem med. Ska känna efter lite och sedan göra ett nytt besök snart igen.


 



Efter ett tips från Kristine väntade middag på Xibo i french concession med Pernilla som återvänt till Shanghai efter bland annat en tripp till Sverige. Toppen ställe, god mat och härlig atmosfär. Pris värt var det med. Vi gick all in och tog:

Röd vin, Chiligurka, Kycklingspett, Bröd, Aubergin, Tigerräkor , Vatten, Banan Crème brûlé, Tiramisu med persika, Cappucino…


Det hela slutade på 235kr per person.

 








Xibo- ett ställe jag rekommenderar,  jag kommer att komma tillbaka..

·         Xibo, 3/F, 83 Changshu Lu, near Julu Lu. Area: French Concession

( ta 1:ans metron till stationen changshu och gå 3 min, framme)

 

 

 

 





Kram



Kommentarer
Postat av: Lollo

haha mina chokladbollar!!:D:D

2011-02-18 @ 11:07:22
URL: http://shanghaiflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0