Sverige besök...

Söndag..


Linus som varit sjuk fick hålla sig inne en dag till..


Jag tog mig till Xintiandi för en brunch med Emma från Tjejklubben hemma i Sverige. Hon är här i Shanghai med jobbet och det var verkligen super kul att träffas och få spendera dagen tillsammans.

Brunchen intogs på Enoterra (58 Taicang lu ) ett ställe jag läst om på flera olika håll. Lyx problemet här i Shanghai är att det finns så mycket att välja på att man vet inte var man ska börja. Därför är det perfekt att läsa rekommendationer på olika hemsidor för att ha något att gå på.







Efter en super god brunch.. (yes vi kommer gå tillbaka) promenerade vi lite i Xintindi.  Därefter blev det taxi till en marknad.




TaiCang okt.



Sedan var vi lite sugna på att ta oss till Taikang. Ett område vi besökte i all hast i oktober, super mysigt med små gränder av designerbutiker samt restauranger. Jag har tänkt flera gånger att jag skulle ta mig dit men faktiskt varit lite osäker på var det låg. Viste att det låg lite gömt. När taxin stannade visade det sig att det var fyra fem  minuters gång väg från där vi bor…










Shanghai överraskar hela tiden. Jag har alltså gått förbi många gånger men inte vetat och därför inte tänkt speciellt mycket på vad just denna lilla gången gick till…..



Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0