Inte helt isolerade...

 

Vi har inte riktigt lyckats få allt att fungera än (internet). Till exempel så har vi inte fått facebook att fungera, men ett tips har vi fått så snart är det kanske fixat. Men det är inte bara facebook som inte fungerar utan en hel del andra sidor är också blockade.

Till min glädje kunde jag idag i alla fall kolla på Året med kungafamiljen på svt play (men jag fick vänta ett par timmar medan programmet laddades upp). Shanghai var ju faktiskt med på ett litet hörn i programmet då kronprinsessan och prins Daniel var här i samband med världsexpot.


Under vår vistelse i Shanghai i oktober 2010 besökte även vi expot och den svenska paviljongen. Hela expot var en upplevelse i sig. Så STORT, jag tror vi gick i över en timme innan vi var framme till just svenska paviljongen.

 Så mycket människor vet jag inte om jag kommer att uppleva igen. Vi lyckades ju gå dit samma dagar det slogs rekord i antalet besökare per dag.  Totala besökssiffran för expo tiden landade på… 70 000 000!




Kö för att köpa biljetter..

Kö för att köpa biljetter..  

När vi skulle ställa oss i kö för att köpa vår biljett blev det slagsmål precis bredvid.. poliserna drog fram batongen och slog folk som försökte tränga sig fram i kön! 


Kinesiska paviljongen



Den svenska paviljongen




Lyckades gå in VIP ingången till svenska paviljongen, tur var väl det. Jag hade inte tänkt stå i kö i två timmar för att komma in...


Inne i svenska paviljongen


Höjdpunkten av programmet ( Året med kungafamiljen) måste ju ändå var bröllopet 19 juni. Vilken dag det var, själv var jag i Stockholm och befann mig på stockolmsgator och följde bröllopet och kortegen vida storbild tv. Vilken fest det var, magiskt var ordet. Gamla som unga stod längsmed gatorna, champagnekorkarna flög i luften så fort de sagt ja till varandra. Mäktigt att se så många röras till tårar av glädje för andra.



Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0