Vardag












Cyklar.. det finns många cyklar i Shanghai. Cyklarna står långsmed de flesta gator. Vissa är packade på både bredden och höjden. Det är helt enkel otroligt att cykeln överhuvudtaget kan rulla framåt.


Grönt..  även om temperaturen är låg, är det grönt och blommar på sina ställen. I går snöade det igen, och denna gång la det sig som ett litet täcke på marken. Även om det snöar här ibland så blir människorna nyfikna på snön. Igår under en promenad såg jag många kineser som helt enkelt gick i snön bara för att gå. Många gick och kände, petade på snön. Linus såg flera snögubbar på vägen hem, vilket var bra kämpat för så mycket snö är det inte, ligger ju bara lite på gräs plättarna. Någon hade dessutom sagt på hans jobb, Jag hoppas mötet slutar snart för jag vill ut till snön.






Kram


Kommentarer
Postat av: Krister i Beijing

Hejsan,



Hittade precis hit till er trevliga blogg. Välkommen till Kina!

Jag har lagt till er i min blogglista. ;-)



Mvh

Krister

2011-01-22 @ 07:09:17
URL: http://kristeribeijing.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0