Nålar...





Trina Lion (till vänster,

"Lion currently teaches TCM theory at Shanghai Jiao Tong University in Shanghai")






Igår var det sista TCM tillfället och vi avslutade med en lunch tillsammans. Sammanfattningsvis har det varit kul och lärorikt. Många tankar och funderingar har man fått. Speciellt detta om de olika elementen. Är det någon som är intresserad finns det ett test man kan göra för att se vilket eller vilka element som är mest dominerande hos just dig. Alla har alla fem element alltid men de är olika starka. Detta är oerhört spännande, det stämmer så bra och när man lär sig lite mer om de olika elementen börjar man snabbt känna igen de olika elementen i personer i sin omgivning. Hur de är och agerar, kul!!


Testa:



http://www.longevity-center.com/5element1.html

 

Vi fick igår också testa att hitta akupunktur punkter, tex. Stress punkter man kan trycka på för att minska stress. Glädjande nog kände jag inte ett skvatt, inte ens vår lärare (Trina Lion) hitta någon punkt där jag kände något. Så jag är väl helt enkelt inte stressad längre. Hi hi skämt och sido.. men det är klart att snart tre månader semester ger en viss avslappnande effekt. .. (Antagligen var jag inte stressad just då för stress kan ju faktiskt vara för olika saker).


 


Nålar mot smärta i armen...
 

På kvällen var det vinmahjong hemma hos Hanna. Kom på sent att jag faktiskt skulle upp på bootcamp på morgonen. Men iväg på bootcamp kom jag, härligt jobbigt som vanligt. Vädret har verkligen varit skönt idag med, blå himmel och sol. Tillsammans med Kristin har vi i eftermiddag traskat på lång promenad för att hitta glasögonmarknaden.

 

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0