Chinese cooking workshop



DUMPLINGS






Bor man i kina måste man ju gå en matlagningskurs och lära sig göra dumplings.

In i en liten smal gränd, upp tre trappor och på med förkläde och så igång…




 


TEST.. svårt att få till rätta snurren...





Börja om och i med fyllning....


 





Rätt nummer två vi gjorde var vårrullar.. det är inte så komplicerat...








Självaste Huang Huazheng senior chef and cooking instructor


Gott var det.. det är ju bara att hoppas att det smakar lika gott ikväll när Linus får smaka på mina små konstverk.

Kommer jag göra dumplings hemma nu? Nja.. det går att beställa på restaurang, men nu har jag testat och vet hur man gör i alla fall. Dessutom hamnar inte någon av dessa rätter under kategorin nyttigt kan jag lova...

 

(Chinese cooking workshop, central kitchen, Shanghai. No.696 Wei Hai Road)



Kram



Kommentarer
Postat av: Malin

Det lät kul, vi kankse kan göra nått likande i sommar!?

2011-03-28 @ 21:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0