Löpande band…

 

Igår när jag promenerade till målargatan för att beställa en tavla såg jag brudpar på brudpar ute på Shanghais gator. Vid en kyrka var det bokstavligen en in, en ut. Medan en brud lämnade stod nästa och väntade.  På väg hem var det festförberedelser jag gick förbi.



 

 

Temat bröllop fortsatte på min promenad, vid tidningsförsäljningen fångade dessa tidningar mitt öga. Jag passade på att köpa två av dessa för att i alla fall kunna kolla på bilderna. Intresset för vårt kungahus verkar finnas även här i kina. Skulle vara kul att kunna läsa vad de säger om ”vårat” bröllop och viktorias klädsel …



När det kommer till Englands bröllop i fredags, gick det alldeles utmärkt att kolla live även här i Shanghai.  Men vist blev man besviken efter att ha kollat på Viktorias och Daniels bröllop som var i en helt annan klass.

 


 


Kram



Kommentarer
Postat av: Micke

Löpande band-bröllop är det i Stockholm också. Jag besökte en kompis bröllop i Stockholms stadshus och det gick mycket fort. Två andra bröllopspar stod utanför och väntade och utanför stadshuset var det två tre par som var klara och som höll på att fotograferas.



Men är det vanligt att gifta sig i kyrkor i Kina? De bröllop jag har besökt i Kina har varit på olika hotell.

2011-05-04 @ 11:24:53
URL: http://pekingblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0