NEJ... NEJ ... NEJ....





Igår satt jag i godan ro och åt lite rårivna morötter efter Bootcampen innan det var dags att åka till jobbet. Efter bara en tugga kände jag något i munnen som jag trodde var en sten, men jag trodde fel. Det var inte en sten, utan en bit av en tand. F*N……. Vad gör jag nu?  Det fick bli ett samtal till tandläkaren och en tid bokades till senare på kvällen efter jobbet.  

Lite nervös åkte jag dit…


Efter någon timme gick jag därifrån med en bedövning i halva ansiktet och en ur borrad tand med en provisorisk ifyllning. Om en vecka ska jag tillbaka och ha gjort ett val mellan tre olika alternativ hur jag ska fixa min tand. Tandläkarens rekommendation är…. GULDTAND! Vet inte om jag ska skratta eller gråta…. Vilken 28 åring i Sverige har guldtand???


 Just nu skulle jag mer än gärna vara i Sverige… i Sverige är min erfarenhet att tandläkaren själv bestämmer vad man ska göra och inte vi stackars patienter som inte kan något om tandvård…
 


(Här inne låg jag igår kväll..... )





NU MÅSTE JAG FÅ TAG PÅ NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG VÄLJA?
 Jag vill göra det man skulle gjort i Sverige :(
Känner någon en tandläkare maila mig: martinabjuvenius @ gmail.com

Tack!

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Åååhh stackrs dig!

Kram

2011-11-03 @ 09:37:55
Postat av: Karin

Hur går det med tanden? Har du en i guld nu?:)



Kram

2011-11-07 @ 10:12:38
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Hanna

usch vad trist, men du, jag hade SÅ valt en guldtand. Urcoolt ju! Jag har faktiskt gått och tänkt tanken för inte alls längesen att jag skulle vilja förgylla en kindtand, en som syns litegranna när man skrattar stort! Fast det är kanske inte lika kul om man plötsligt måste välja.. ring folktandvården i sverige och be om råd!

och lycka till!!

kram!

2011-11-07 @ 16:21:37
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0