Ställningstagande











Jag hann inte mer än lägga ut föregående inlägg om de små presenterna från nygifta för än Linus visar vad han fått på jobbet i fredags:



HUNDKÖTT

 

En av Linus kollegor kommer ifrån en provins i Kina där det är vanligt att man äter hund. Kollegan har nyligen varit hemma i sin stad för att gifta sig och kom nu tillbaka med en present till teamet, hundkött. Med tanke på att just hundkött är en av de saker vi INTE äter i Sverige har det självklart varit på tal på Linus jobb ett flertal gånger. Att äta hundkött är såklart helt naturligt för kollegan då han är uppvuxen med att äta hund. Dock har Linus fått det förklarat för sig att de ätar ju såklart inte alla sorters hundar utan det är en speciell typ av hund de äter.



Jag kommer INTE smaka, ska jag vara helt ärlig mår jag illa av själva tanken, och det känns inte särskilt bra att den ligger i vår kyl. Linus ska smaka då han lever efter filosofin ”man måste ju testa”. Men han har sagt att han bara tänker smaka lite och sedan kasta resten. Det var helt okey för kollegan! Så hur tillagar man köttet? Det ska tydligen bara doppas i lite svartpeppar och ätas, det är väl redan rökt eller något likande!






Tänk att något kan vara så naturligt för någon, och helt otänkbart för en annan !



Kram


Kommentarer
Postat av: marita

jag håller med dej Martina

hundkött kan man inte äta iaf inte om man vet om det

jag har inte lärt Linus att smaka på allt

kram på er

2011-10-16 @ 10:24:30
URL: http://destinationshanghai.blogg.se/
Postat av: Karin

Nej fy vad otäckt!



Ja, snart bara en vecka kvar nu!:) Vi har lånelägenhet till att börja med, har fått några förslag och ska kolla första helgen/veckan. Hur bor ni? Vad valde ni mellan? Vi tycker att det ser mysigt ut i områden där det ser mer ut som "hus" istället för de här höghusen, men vet inte riktigt vad som är bäst?! Har hört att det är dålig isolering om husen inte är tipptoppmoderna. Har hört mycket gott om French consession dock..Kram

2011-10-17 @ 05:23:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Hanna

Usch, jag har väldigt svårt vid tanken jag också. Kanin och groda, okey, åsna, också ok. men hund.. näää!



ses imorrn!

kram!

2011-10-21 @ 18:36:42
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0