Veckan som gick...




(Starbucks- Xintiandi, I miniatyr)



Summering:


Den gångna veckan var full av möten, fix och en massa roliga aktiviteter. Veckan började med månadsfika på Starbucks i Xintiandi. Riktigt kul då det bara vällde in nyinflyttade Shanghaibor. Månadsfikan blev en rolig träff med gamla och nya människor.



Bootcampen
drog igång i onsdags, riktigt kul att den fortsätter under hösten också. Bra och rolig träning!



Hemma har ”jag” försökt att fixa lite saker som inte fungerat. Lampan i taket, ringklockan till dörren och hyllor som behövts sättas upp. Större projekt än vad man kanske först kan tro. Allt tar liksom lite extra tid och krångel här i Kina om man nu vill ha det på sitt sätt. Tillexempel: Elektrikern kommer och fixar lampan.


-Okey! Säger han och är påväg att gå… 
-Vänta stopp! Säger jag, lampan går ju inte att släcka!
- Jo! Säger han och släcker lampan genom att stänga av på strömbrytaren som släcker hela lägenheten.
Jag skulle ju vilja släcka lampan (såklart) utan att mörklägga hela lägenheten!  Efter lite fix och trix kan vi nu släcka lampan med rätt knapp.



Exempel.. nummer två..


Hantverkaren kommer och sätter upp hyllorna…

-Okey! säger han och ska gå….
-Vänta stopp! Hyllan är ju sned, säger jag…(Inte så lite heller!)
 Efter lite suck och stön från hantverkaren fixar han tillslut hyllorna så nu är de okey i alla fall…



Veckan var också fullbokad med möten, allt från svenska skolan till management teamet i vårt compound, till möte med vår eventuella Aiy.




Fixa extra nycklar!




Fredagen bjöd på en tur till Pudong och sportaffären Decathlon. En affär som har det mesta för friluftsliv och sport.


I lördags var det dags att träffa våra härliga vänner hemma hos dem i deras fantastiska lägenhet. Bubbel och småplock innan vi gick ut på middag på restaurangen Casanova. Kvällen avrundades på baren The Alchemist!

 







Kram


Kommentarer
Postat av: sara

Hihi, åh vad jag känner igen mig i små projekt som alltid blir stooooora i Kina!

2011-09-05 @ 14:41:26
URL: http://lifeinshanghai.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0