Japan- Tokyo

Hej.. Nu är vi hemma igen efter en långhelg i Tokyo...

 

 

Med ett påläst, bra schema och ett HÖGT tempo klarar man av att se otroligt mycket av Tokyo på bara en helg! Flyget dit tog ca tre timmar, väl på flygplatsen tog vi tåget in till Tokyo. Med tunnelbanan åkte vi sedan till vårt hotell. Hotellet vi bodde på låg i ett område som heter Roppongi, nära metrostationen Roppongi och Ropponggi Itchome.

 

 

Tokyo-

 

Jag gillade verkligen Tokyo! Ordning och reda, kösystem, rent och fint, det luktade gott (vilket det tyvär inte gör i Kina), alla var vänliga och trevliga! Mina förväntningar och symboliska Tokyo bilder jag hade i huvudet uppfylldes.. vi såg och åt det jag upplever som typiskt Japanskt. Självklart är mitt intryck influerat av att jag idag bor i Shanghai vilket är en fascinerande storstad som på många sätt är en enorm motsats till Tokyp. Likheten mellan Tokyo och Shanghai är väl att det bor många människor i båda städerna.

 

Några Tokyo minnen:

Alla vendingmaskins, inspelade fågelkvitter i tunnelbanan, ordning och reda, streetmodet, sushi, Udon (Japanska tjocka nudlar), bugningar, språket, speciella tjejvagnar på tunnelbanan, spelhallar, hello kitty, kostymer, trötta japaner, snygga trendiga människor, teknologi, mobiltelefoner…

 

 

 
fortästtning följer...
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0