Shanghai Air Quality

Vi är många som har denna typ av App här i Kina. På den kan man kolla hur värdena är just nu…  Just nu 180, men i veckan har den visat över 300 vid tillfällen.

 

Ingen kul vecka när det kommer till luften.

 

Att luften är dålig i Shanghai är ingen hemlighet, men den senaste tiden har den varit extremt dålig vissa dagar. Tyvärr blir jag påverkad när halterna är så höga som nu, min astma påverkar mig ganska mycket. Luften är alldeles tjock av skit och det är svårt att andas, ögonen reagerar och halsen blir tjock och det känns som en klump fastnat…   det gäller att hålla sig inne! Shanghai är en fantastisk stad på såå många vis.. men när det kommer till luften är det trist och jobbigt vid vissa tillfällen. Det är helt klart luftkvalitén som gör att man inte stannar här för alltid!

 

 

Måste skriva något positivt också…

 

Den senaste tiden har vi märkt att taxi bilarna tagit fram säkerhetsbältena, de har tidigare varit undangömda under sätena. För någon vecka sedan fick jag det bekräftat av mina kinesiska kollegor att det numera är en regel att använda bilbälte… JIPPI…. Vi åker nu alltså lite säkrare i den galna Shanghaitrafiken!

 

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0